Obchodné podmienky
(ďalej len „Obchodné podmienky“)
Všeobecné
ustanovenia
1.
Prevádzkovateľom
internetového obchodu uloženého na webových stránkach označených názvom domény eshop.hckosice.sk
je Predávajúci:
Obchodné meno: HC
Košice s.r.o.
Sídlo: Nerudova
12, 040 01 Košice
IČO: 36198072
DIČ: 2020046831
IČ DPH: SK 2020046831
Registrácia: Obchodný
register vedený Mestským súdom Košice ,
oddiel: Sro, vložka č.: 11589/V
E-mail: eshop
@hckosice.sk
Tel. č.: +421 (55) 622 16
73
Štatutárny orgán: Miloslav Klíma, konateľ
(ďalej ako „Predávajúci“), ktorý ponúka na predaj fanúšikovské predmety, textil a suveníry spojené
s hokejovým klubom HC Košice (ďalej len „Tovar“).
2.
Kupujúcim je fyzická
alebo právnická osoba, ktorá je odberateľom Tovaru od Predávajúceho
prostredníctvom internetového obchodu na http://eshop.hckosice.sk (ďalej aj „Internetový obchod“) a ktorá vyplnila elektronickú
Objednávku a elektronicky ju odoslala za účelom objednania Tovaru (ďalej len „Kupujúci“). Kupujúcim môže byť podnikateľ alebo
spotrebiteľ
3.
Spotrebiteľom je
fyzická osoba, ktorá si neobjednáva Tovar ponúkaný prostredníctvom
Internetového obchodu pre účely jeho ďalšieho predaja iným osobám, alebo
fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci
svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu zamestnania či povolania (ďalej len
„Spotrebiteľ“).
Podnikateľom je:
a)
osoba zapísaná v
obchodnom registri,
b)
osoba, ktorá podniká
na základe živnostenského oprávnenia,
c)
osoba, ktorá podniká
na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
d)
osoba, ktorá vykonáva
poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu
(ďalej len „Podnikateľ“).
4.
Obchodné vzťahy medzi
Predávajúcim a Kupujúcim založené Objednávkou v Internetovom obchode, sa riadia
týmito Obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe zmluvné strany záväzné.
5.
Elektronickou
objednávkou (ďalej ako aj „Objednávka“) sa
rozumie elektronický formulár nachádzajúci sa na webstránke Internetového
obchodu odoslaný Kupujúcim elektronicky za účelom objednania Tovaru, ktorý
okrem iného obsahuje informácie o Kupujúcom podľa bodu 7 Obchodných podmienok.
6.
Tovarom sa rozumejú
produkty ponúkané Predávajúcim prostredníctvom Internetového obchodu.
Objednávka
7.
Podmienkou možnosti
vytvorenia Objednávky je vytvorenie užívateľského účtu, a to uvedením
e-mailovej adresy a zvoleného hesla užívateľa. Pre potreby Obchodných
podmienok sa na registrovaného užívateľa vzťahujú ustanovenia o Kupujúcom.
t.j. pravdivé a úplné vyplnenie požadovaných údajov, a to e-mailovej adresy.
Podmienkou platnosti Objednávky je pravdivé uvedenie všetkých údajov potrebných
pre uzatvorenie zmluvného vzťahu medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ako aj
splnenie povinností a uplatnenie práv z nich vyplývajúcich alebo s nimi
súvisiacich. Takými údajmi sú v závislosti od toho, či je Kupujúci
Podnikateľ alebo Spotrebiteľ: meno a priezvisko/obchodné meno, adresa
bydliska/sídla, IČO (ak bolo pridelené), DIČO (ak bolo pridelené), telefonické číslo a e-mailová adresa,. Ak
nebude Objednávka obsahovať náležitosti uvedené v predchádzajúcej vete, považuje
sa za neúplnú, resp. neurčitú.
8.
Predávajúci si
vyhradzuje právo zrušiť Objednávku alebo jej časť v prípade, ak:
·
Objednávku nie je
možné záväzne potvrdiť (napr. nemožnosť odoslať odpoveď (akceptáciu) na
e-mailovú adresu, ktorá bola Kupujúcim uvedená v Objednávke; alebo
·
Kupujúci nereaguje na
prípadnú výzvu Predávajúceho; alebo
·
Objednávka je neúplná
alebo neurčitá; alebo
·
nebolo možné potvrdiť
Objednávku podľa bodu 11 Obchodných podmienok; alebo
·
ak celková cena za
objednaný Tovar vrátane prípadného poštovného nebola Kupujúcim uhradená
Predávajúcemu v lehote podľa bodu 30 Obchodných podmienok; alebo
·
Predávajúci nemá na
sklade alebo nevie inak zabezpečiť Tovar objednaný Kupujúcim.
9.
Objednávku Kupujúci
dokončí kliknutím na príslušné tlačidlo. Pred zakliknutím príslušného tlačidla
je Kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito Obchodnými podmienkami a toto
oboznámenie potvrdiť zakliknutím príslušného tlačidla.
10.
Odoslaním Objednávky Kupujúcim
sa táto považuje za záväznú.
11.
Predávajúci
bezodkladne odošle Kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky.
Doručením e-mailu Predávajúceho na e-mailovú adresu Kupujúceho o tom, že
Predávajúci obdržal Objednávku, sa Objednávka považuje za prijatú, čo sa považuje za okamih uzatvorenia kúpnej zmluvy
na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
12.
Storno Objednávky:
·
Kupujúci môže
stornovať Objednávku aj bez udania dôvodu kedykoľvek pred tým ako bola
Objednávka prijatá podľa bodu 11 Obchodných podmienok.
·
Kupujúci môže
stornovať Objednávku v prípade vypredania objednaného Tovaru, na čo ho
upozorní Predávajúci a oboznámi ho s nemožnosťou doručenia
objednaného Tovaru podľa dohodnutých podmienok kde uvedie najbližší odhadovaný
možný termín doručenia objednaného Tovaru.
Užívateľský účet
13.
Prístup k
užívateľskému účtu vytvoreného v súlade bodom 7 Obchodných podmienok
(ďalej len „Užívateľský účet“) je zabezpečený užívateľským menom a
heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií
potrebných na prístup do Užívateľského účtu.
14.
Kupujúci nie je
oprávnený umožniť využívanie Užívateľského účtu tretím osobám.
15.
Predávajúci si
vyhradzuje právo na zrušenie Užívateľského účte, a to predovšetkým v prípade
jeho nevyužívania po dobu dlhšiu ako 3 roky či v prípade porušenia niektorej z
povinností Kupujúceho spojenej s Užívateľským účtom či porušenia niektorej z
povinností pre neho vyplývajúcej z Obchodných podmienok alebo konkrétnej
zmluvy s Predávajúcim.
16.
Kupujúci berie na
vedomie a súhlasí s tým, že jeho Užívateľský účet nemusí byť dostupný
nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového
vybavenia Predávajúceho či tretích osôb.
17.
Predávajúci v žiadnom
prípade nezodpovedá za žiadnu ujmu, ktorá vznikne Zákazníkovi v dôsledku
porušenia akejkoľvek jeho povinnosti podľa Obchodných podmienok.
Kúpna Cena
a poštovné
18.
Cena Tovaru je
uvedená na webstránke Internetového obchodu. Všetky kúpne ceny budú navýšené
o DPH v súlade s aktuálne platnými a účinnými právnymi
predpismi v tejto oblasti.
19.
Predávajúci si
vyhradzuje právo jednostrannej zmeny cien tovaru a poštovného. Konečná a záväzná
cena pre Kupujúceho a poštovné sú uvedené v potvrdení Objednávky.
20.
Cena Tovaru nezahŕňa
náklady na poštovné a hradí ho Kupujúci. Balné je započítané v cene
Tovaru. Colné a iné poplatky spojené s doručením Tovaru mimo územia
Európskej únie znáša v plnej výške Kupujúci.
21.
Cena poštovného je vo
výške:
·
3 €, ak je Tovar
dodávaný v rámci Slovenskej republiky. V prípade takejto objednávky
nad hodnotu 50 € sa poštovné neúčtuje.
·
10 €, ak je Tovar
dodávaný v rámci územia Európskej únie.
22.
K Tovaru zakúpeného
Kupujúcim od Predávajúceho je priložená faktúra.
23.
Predávajúci môže
poskytnúť na ponúkaný Tovar akcie a zľavy, ktoré budú uvedené na internetovej
stránke Internetového obchodu Predávajúceho.
24.
Prípadné Ceny uvedené
pri Tovare v akcii, s plošnými alebo osobnými zľavami platia len do vypredania zásob pri uvedení
počtu kusov akčného Tovaru, po stanovenú dobu alebo do oznámenia Predávajúceho
o ukončení príslušnej akcie. Zľavy Tovaru v akcii, akčné ponuky ani prípadné
osobné zľavy na základe zľavového kódu nemožno kombinovať a sčítať, ak o tom
Predávajúci v konkrétnom prípade vopred písomne nerozhodne inak. Predávajúci si
vyhradzuje právo bez udania dôvodu upravovať či rušiť zľavové kupóny a podobné
akčné ponuky.
25.
Pred odoslaním
Objednávky môže Kupujúci použiť zľavový kódu, ak taký Predávajúci poskytne, a
to v súlade s jeho pravidlami. Ak neuvedie Predávajúci v konkrétnom prípade
inak, zľavový kód nie je možné (i) uplatňovať opakovane, (ii) kombinovať s
inými zľavami, (iii) uplatňovať na zľavnený Tovar či Tovar vo výpredaji.
26.
V prípade
odstúpenia od zmluvy, pri ktorej Kupujúci použil zľavový kód, Kupujúci má nárok
iba na vrátenie peňažných prostriedkov, ktoré za Tovar v danom prípade skutočne
uhradil.
27.
Ak Zákazník nevyužije
zľavový kód v čase jeho platnosti, nie je oprávnený požadovať od Predávajúceho
akúkoľvek kompenzáciu.
28.
V prípade, odstúpenia
od zmluvy, pri ktorej Kupujúci využil marketingové množstevné akcie
organizované Predávajúcim, v rámci ktorých môže popri ním zakúpeného (hlavného)
Tovaru získať tiež vedľajšie Tovary za zníženú cenu alebo úplne zadarmo,
nemožno na takéto vedľajšie Tovary (t. j. Tovar dodaný zadarmo či s akčnou
zľavou) uplatňovať žiadne nároky zo zodpovednosti za vady Tovaru a
Predávajúci na tieto vedľajšie Tovary neposkytuje žiadnu záruku. Ak Kupujúci
odstúpi od zmluvy, pri ktorej Kupujúci nakupoval v rámci marketingovej
množstevné akcie, Kupujúci je povinný vrátiť Predávajúcemu vždy hlavný Tovar,
ako aj všetky vedľajšie Tovary, ktoré od Predávajúceho dostal podľa týchto
Obchodných podmienok. Ak nevyplýva z Objednávky jasne a určite, ktorý Tovar je
Tovarom vedľajším, bude taký Tovar pre vylúčenie pochybností označený slovom
„Vedľajší tovar“.
Možnosti
platby za Tovar
29.
Kupujúci môže uhradiť
cenu za Tovar:
·
platobnou kartou
prostredníctvom platobnej brány používanej Predávajúcim;
·
bankovým prevodom na
účet č. SK58 0900 0000 0051 6987 5665,
pri ktorom Kupujúci ako variabilný symbol uvedie identifikačné číslo Objednávky;
Pre účely prvého
a druhého odseku tohto bodu sa cena považuje za uhradenú momentom
pripísania peňažných prostriedkov na bankový účet Predávajúceho.
30.
Ak Kupujúci hradí
cenu za objednaný Tovar bankovým prevodom podľa druhého odseku bodu 29
Obchodných podmienok, cena musí byť uhradená do 3 pracovných dní odo dňa
prijatia Objednávky Predávajúcim..
31.
Ak kúpna cena nebude
uhradená v plnej výške za objednaný Tovar vrátane poštovného, Predávajúci je
oprávnený zastaviť alebo prerušiť akúkoľvek dodávku Tovaru Kupujúcemu.
Dodacie podmienky a prevzatie Tovaru
32.
Pred odoslaním
Objednávky si Kupujúci môže zvoliť z viacerých spôsobov dodania Tovaru. Tovar
je dodaný v lehote podľa podmienok toho-ktorého prepravcu, spravidla však
do 3 pracovných dní odo dňa odovzdania prepravcovi. Tovar je Kupujúcemu
zasielaný prostredníctvom Slovenskej pošty, a.s. alebo kuriérom na adresu
bydliska/sídla Kupujúceho alebo na inú adresu uvedenú Kupujúcim v Objednávke.
Pokiaľ Kupujúci neuvedie inú adresu ako adresu jeho bydliska/sídla, Tovar bude
odoslaný na adresu bydliska/sídla Kupujúceho.
33.
Dodacia doba sa riadi
údajom o dostupnosti Tovaru uvedeným v Internetovom obchode u konkrétneho
Tovaru. Tovar, ktorý má Predávajúci skladom, je zvyčajne expedovaný do 1 až 3
pracovných dní po obdŕžaní Objednávky alebo platby ak je zvolená platba platobnou
bránou alebo bankovým prevodom. Zvyčajná doba dodania Tovaru sa odvíja od
prepravných alebo poštových služieb, no zvyčajne predstavuje 1 až 2 pracovné
dni odo dňa expedície. Ak Predávajúci Tovaru nemá na sklade, predpokladaná doba
expedície a následné dodanie Tovaru predlžuje o dobu uvedenú v údajoch o
dostupnosti Tovaru. O tom, že Tovar bol expedovaný je Kupujúci informovaný
e-mailovou správou.
34.
Ak nie je možné
zakúpený Tovar dodať v uvedenej dodacej lehote, Predávajúci o tejto skutočnosti
Kupujúceho okamžite informuje, a to spoločne s informáciou o náhradnom termíne
dodania objednaného Tovaru, prípadne ponúkne Predávajúcemu náhradný
(porovnateľný) Tovar.
35.
Kupujúci je povinný
Predávajúceho preukázateľne a včas informovať o zmene miesta dodania
objednaného Tovaru alebo kontaktnej osoby; Predávajúci v žiadnom prípade
nezodpovedá za škodu spôsobenú nesprávnym alebo oneskoreným dodaním Tovaru, ak
bolo takéto dodanie Tovaru spôsobené z dôvodu nesplnenia tejto povinnosti
Zákazníka.
36.
V prípade, že z
dôvodov na strane Kupujúceho je nutné opakované dodanie Tovaru alebo dodanie
iným spôsobom, než ktorý bol zvolený v
Objednávke, je Predávajúci povinný uhradiť všetky náklady spojené s takým
dodaním.
37.
V prípade platby
Kupujúceho za objednaný Tovar podľa prvého alebo druhého odseku bodu 29
Obchodných podmienok, bude objednaný Tovar vyexpedovaný Predávajúcim až po
uhradení celej kúpnej ceny vrátane ďalších nákladov (najmä poštovné), a to do 3
pracovných dní odo dňa úhrady.
38.
O tom, že objednaný Tovar
bol Kupujúcemu vyexpedovaný, bude Kupujúcemu odoslaný informačný e-mail. Tovar
odoslaný Predávajúcim je Kupujúci povinný prevziať a v prípade hrady
kúpnej ceny podľa tretieho odseku bodu 20 Obchodných podmienok pred prevzatím zaplatiť
zaň celkovú kúpnu cenu a poštovné.
39.
Kupujúci svojim
podpisom pri prevzatí potvrdzuje, že zásielku s Tovarom prevzal v poriadku a
nepoškodenú. Akékoľvek poškodenie zásielky, resp. poškodenie Tovaru (pokiaľ je
viditeľný) musí Kupujúci uplatniť nároky zo zodpovednosti
za vady Tovaru u osoby zabezpečujúcej doručenie zásielky, a to ihneď
pri prevzatí zásielky. V takomto prípade môže Kupujúci prevzatie zásielky
odmietnuť a musí ihneď, najneskôr však v nasledujúci pracovný deň po dni kedy
Kupujúci zásielku s Tovarom odmietol prevziať, informovať o tomto
Predávajúceho. Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek škody na Tovare spôsobené
doručovateľom.
40.
Ihneď po prevzatí
tovaru je Kupujúci povinný Tovar prezrieť, či nie je poškodený alebo vadný,
teda nemá tvrdené vlastnosti (akosť, úžitkové vlastnosti
pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v
tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý
predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa) v rozpore s kúpnou zmluvou a, ktoré boli prezentované
v Internetovom obchode.
Vady Tovaru
a nároky zo zodpovednosti za nich
41.
V prípade, že
Kupujúci pri prevzatí Tovaru (bod 39 Obchodných podmienok) alebo bezodkladne po
jeho prevzatí (bod 40 Obchodných podmienok) zistí vady Tovaru, je povinný:
·
oznámiť jednotlivé
vady Tovaru Predávajúcemu, v nasledujúci pracovný deň odo dňa prevzatia Tovaru
e-mailom na e-mailovú adresu eshop@hckosice.sk
alebo na adrese sídla Predávajúceho.
·
zaslať Tovar
doporučene (nie na dobierku) na adresu Predávajúceho uvedenú v prvom odseku
tohto bodu, a to na náklady Kupujúceho,
·
uviesť v zásielke
podľa druhého odseku tohto bodu dôvod uplatnenia nárokov zo
zodpovednosti za vady Tovaru, poštovnú adresu
Kupujúceho a priložiť doklad o nadobudnutí Tovaru.
Predávajúci vybaví uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady
Tovaru v lehote 30 kalendárnych dní odo dňa obdŕžania Tovaru.
42.
Predávajúci nevracia
poštovné ako ani náklady spojené s doručením Tovaru. Za prípadnú stratu Tovaru
v čase jeho prepravy smerom k Predávajúcemu, Predávajúci nezodpovedá.
43.
V žiadnom
prípade poskytnutia zľavy z kúpnej ceny nie je možné neskôr uplatniť nároky zo zodpovednosti za vady Tovaru pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
Vzťah medzi
Predávajúcim a Spotrebiteľom
44.
Spotrebiteľ má právo
na to aby Predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu Tovar
uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky
Kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný,
môže Kupujúci požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny veci alebo od zmluvy
odstúpiť.
45.
Spotrebiteľ má v
závislosti na povahe chyby pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:
·
ak ide o chybu
odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na
výmenu chybného Tovaru, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. Ak nie
je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
odstúpenia od kúpnej zmluvy,
·
ak ide o chybu
neodstrániteľnú, brániacu riadnemu užívaniu Tovaru, právo na výmenu chybného Tovaru
alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy, rovnaké práva Spotrebiteľovi patria, ak ide
síce o odstrániteľné chyby, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie
chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať. Za opätovné
vyskytnutie chyby sa považuje najmä, ak rovnaká chyba brániaca riadnemu
užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa
vyskytne znovu. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri
chyby brániace jej riadnemu užívaniu,
·
ak ide o iné chyby
neodstrániteľné a Spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú
zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.
46.
Voľbu spôsobu
vybavenia reklamácie vykoná Spotrebiteľ. Predávajúci na nevhodnosť voľby Spotrebiteľa
upozorní a navrhne vhodný spôsob (najmä v prípade, keď Kupujúci vyžaduje spôsob
týkajúci sa odstrániteľnej chyby, ale Predávajúci zistí, že ide o chybu
neodstrániteľnú). Ak Spotrebiteľ nezvolí spôsob vybavenia reklamácie
Predávajúcim poskytnutej primeranej lehote, zvolí ho Predávajúci.
47.
Predávajúci vydá
Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je
jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie je požadovaný, a to e-mailom
bezprostredne od prijatia reklamácie; ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe
vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania reklamácie,
prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
48.
Spotrebiteľ má právo
na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní
reklamovaného Tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených
práv zo zodpovednosti za vady (odporúča sa požiadať najneskôr do 30 dní po
vybavení reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá) a boli vynaložené
skutočne a účelne. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu vady veci má
Spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.
49.
Pokiaľ Spotrebiteľ
nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo
ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na
naňho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo
alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Spotrebiteľ má právo
podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia §
12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia
alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke ). Spotrebiteľ má právo voľby, na
ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa
obráti.
50.
Spotrebiteľ môže na
podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre
riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Vzťah medzi Predávajúcim
a Podnikateľom
51.
Ak ide o vadu, ktorú
je možné odstrániť, bude Tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha
vady nebráni obvyklému užívaniu, môže sa Predávajúci s Podnikateľom dohodnúť na
primeranej zľave z ceny Tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr v súvislosti
s touto chybou uplatniť nároky zo zodpovednosti za vady Tovaru. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez chyby, Predávajúci je oprávnený vadný Tovar
vymeniť za Tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo
vystaví dobropis.
52.
Po vybavení
oprávnených nárokov zo zodpovednosti za vady Tovaru sa záručná doba
predlžuje o dobu trvania vybavovania nárokov Podnikateľa. V prípade neoprávneného
uplatnenia nárokov zo zodpovednosti za vady Tovaru sa záručná doba
nepredlžuje. Ak boli nároky zo zodpovednosti za vady Tovaru v zákonnej
záručnej lehote vybavené výmenou Tovaru za nový, začne záručná doba plynúť
znova od dátumu vybavenia nárokov zo zodpovednosti za vady Tovaru. Doba
trvania vybavovania nárokov zo zodpovednosti za vady Tovaru sa počíta od
nasledujúceho dňa po ich uplatnení až do dňa ich vybavenia, teda doby, kedy bol
Podnikateľ povinný Tovar prevziať. O vybavení je Podnikateľ informovaný
e-mailom, ktorý uviedol v Objednávke.
53.
Po vybavení uplatnenia nárokov zo zodpovednosti za vady
Tovaru Predávajúci upozorní Podnikateľa na vybavenie týchto
nárokov e-mailom a Tovar bude po vybavení zaslaný na adresu Kupujúceho.
Odstúpenie
od zmluvy a vrátenie Tovaru
54.
Predávajúci je
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu:
·
vypredania zásob
Tovaru, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru
prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu
splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy;
·
rovnako z dôvodov
vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho
spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v lehote,
určenej týmito Obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v
Internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite
informovať Kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu, v lehote do 14 dní
od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy, a to prevodom na účet, z prostredníctvom
ktorého Kupujúci hradil kúpnu cenu.
55.
Odstúpením Kupujúceho
od kúpnej zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
Odstúpenie od zmluvy Spotrebiteľom:
56.
Spotrebiteľ má za
podmienok uvedených v týchto Obchodných podmienkach právo na odstúpenie od
kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji Tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. Podmienkami pre
odstúpenie od kúpnej zmluvy Spotrebiteľom sú:
·
Tovar nesmie byť
poškodený a musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale,
·
Tovar musí byť
kompletný a zaslaný spolu s dokladom preukazujúcim jeho kúpu.
57.
Spotrebiteľ môže u
Predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v elektronickej podobe
alebo v prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy, zaslaného na poštovú
adresu Predávajúceho. Vzor formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy je v závere týchto Obchodných podmienok
a musí obsahovať najmä presnú špecifikáciu Tovaru, dátum objednania, meno a
priezvisko Spotrebiteľa, adresa Spotrebiteľa, podpis Spotrebiteľa, spôsob, akým
má Predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu (pokiaľ požaduje
úhradu vrátiť na iný účet, než z ktorého bola kúpna cena uhradená) a/alebo
poštovú adresu, dátum. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa
odstúpenia od zmluvy zaslať Predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane všetkej
dokumentácie (návodu, dokladu o zaplatení a pod.), a to zaslaním do sídla
Predávajúceho. V prípade, že Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí
Predávajúcemu Tovar, ktorý je poškodený alebo neúplný, má Predávajúci nárok na
náhradu škody vo výške hodnoty opravy a uvedenia Tovaru do pôvodného stavu,
resp. preplatenie zníženia hodnoty Tovaru. Zásielky na dobierku Predávajúci
nepreberá.
58.
Po odstúpení od
zmluvy Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré Spotrebiteľ
preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie Tovaru. Predávajúci však nie je povinný uhradiť Spotrebiteľovi
dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je
najlacnejší bežný spôsob doručenia, ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi
sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a
nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia, ponúkaný Predávajúcim. Platby
budú Kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude Predávajúcemu doručené
oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená
rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe Predávajúcemu.
59.
Predávajúci nie je
povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 58 Obchodných podmienok pred tým,
ako mu je Tovar od Spotrebiteľa doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu. Platba za zakúpený Tovar bude teda
Predávajúcim uhradená Kupujúcemu až po doručení vráteného Tovaru späť
Predávajúcemu alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie Tovaru späť Predávajúcemu.
60.
V prípade, že Spotrebiteľ
nesplní niektorú z povinností, uvedených v bode 57 Obchodných podmienok,
odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a Predávajúci nie je povinný
vrátiť všetky preukázané platby podľa bodu 58 Obchodných podmienok Spotrebiteľovi
a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním Tovaru naspäť Spotrebiteľovi.
Odstúpenie od
zmluvy Podnikateľom:
61.
Podnikateľ je
oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, že sa Predávajúci ocitne v omeškaní s
dodaním Tovaru a toto svoje omeškanie nenapraví ani v dodatočnej lehote 3
pracovných dni odo dňa, keď k tomu bol Podnikateľom vyzvaný.
62.
Podnikateľovi môže
byť ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave
vráteného Tovaru, uplynutej záruky a aktuálnej ceny vráteného Tovaru. Stav
Tovaru je zhodnotený Predávajúcim. V prípade nedohodnutia podmienok,
akceptovateľných pre obe strany, bude Tovar vrátený späť, pričom Predávajúci je
oprávnený účtovať Podnikateľovi ďalšie prípadne vzniknuté náklady.
63.
O spôsobe
vrátenia Tovaru a kúpnej ceny platia primerane ustanovenia
o Spotrebiteľovi. Podnikateľ však nie
je v žiadnom prípade oprávnený od zmluvy odstúpiť len z dôvodu, pre ktorý to
právne predpisy umožňujú Spotrebiteľovi.
Spracúvanie osobných údajov
64.
Predávajúci spracúva
osobné údaje Kupujúcich alebo osôb, ktoré sa registrovali (ďalej len „Registrované
osoby“) na webovom portáli Internetového obchodu (ďalej len „Portál“),
v súlade s príslušnými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, najmä Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016
o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov
a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica
95/46/ES (ďalej len „Nariadenie“)
a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom a účinnom
znení (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).
65.
Kupujúci odoslaním
Objednávky, alebo Registrovaná osoba kliknutím na tlačidlo „Registrovať“ pri registrácii na
Portál predávajúceho, potvrdzuje, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu
meno, priezvisko, telefónne číslo, e-mailová adresa, adresa bydliska sú presné
a pravdivé. Spracúvanie uvedených osobných údajov vykonáva Predávajúci na
právnom základe: spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy,
ktorej zmluvnou stranou sú Predávajúci a Kupujúci alebo Registrovaná osoba
alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením takejto zmluvy na základe žiadosti
Kupujúceho, resp. Registrovanej osoby, v zmysle ustanovenia čl. 6 ods. 1
písm. b) Nariadenia. Spôsobom spracúvania osobných údajov je ich
zhromažďovanie, uchovávanie, poskytnutie a iné spôsoby spracúvania
nevyhnutné pre fakturačné účely, ako aj plnenie práv a povinností
vyplývajúcich zo zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, resp.
Registrovanou osobu, ako napríklad doručenie Tovaru dohodnutého
v Objednávke, vrátane neskoršej komunikácie (uplatnenie nárokov zo zodpovednosti
za vady Tovaru, odstúpenie od zmluvy a pod.), alebo pre potreby zasielania
informácií o Tovare Predávajúceho na e-mailovú adresu Kupujúceho, resp.
Registrovanej osoby. Na účel vykonania platby platobnou bránou alebo bankovým prevodom
podľa týchto Obchodných podmienok môžu byť v nevyhnutnom rozsahu
spracúvané aj údaje Kupujúceho o jeho platobnej karte. Kupujúci, resp.
Registrovaná osoba nesie plnú zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnosťou
alebo neaktuálnosťou ním poskytnutých údajov. Osobné údaje Kupujúceho sú spracúvané podľa
právnych predpisov z oblasti vedenia účtovníctva a daňových
predpisov. Osobné údaje Registrovanej osoby, ktorá nenadobudne status
Kupujúceho sú spracúvané po dobu existencie Užívateľského účtu.
66.
E-mailovú adresu
Kupujúceho alebo Registrovanej osoby Predávajúci spracúva na účel odberu noviniek (newsletter) Predávajúceho –
informovanie Dotknutej osoby o nových Tovaroch alebo o zmenách Tovarov.
Súčasťou newsletteru môže byť aj priamy marketing produktov a služieb
poskytovaných Predávajúcemu ako napr. cenová akcia a určitý Tovar. Newsletter zasiela
Predávajúci v rámci jeho oprávneného záujmu na marketingové účely
v zmysle ustanovenia čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia. Osobné údaje sú spracúvané do okamihu, kedy
sa Kupujúci alebo Registrovaná osoba odhlási z odoberania newsletteru.
67. Predávajúci je oprávnený spracúvať osobné údaje nad rozsah uvedený v bodoch 65 a 66 Obchodných podmienok, a ktorých spracúvanie nie je zlučiteľné s právnym základom uvedeným v rovnakých bodoch Obchodných podmienok, len na základe predchádzajúceho súhlasu poskytnutého Kupujúcim, resp. Registrovanou osobou dobrovoľne a na vopred stanovený účel, rozsah a dobu spracúvania. Kupujúci, resp. Registrovaná osoba má právo takto udelený súhlas kedykoľvek písomne odvolať, pričom odvolanie je účinné dňom jeho doručenia Predávajúcemu. Z odoberania newsletteru sa Kupujúci alebo Registrovaná osoba môžu jednoducho odhlásiť v hociktorom emaile alebo sa ohľadom toho obrátiť priamo na Predávajúceho.
68.
Predávajúci sa
zaväzuje nevyužívať a neposkytovať osobné údaje mimo rozsah nevyhnutný na
uplatňovanie práv a plnenie povinností súvisiacich s predajom Tovaru
prostredníctvom Internetového obchodu a zabezpečením jeho chodu.
69. Osobné údaje sú spracúvané tretími osobami, a to subjektom, ktorý zabezpečuje plnenie si povinností Predávajúceho v súlade so zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a taktiež subjektom poskytujúcim kuriérske služby, ako aj Slovenskej pošte, a.s., za účelom doručenia Tovaru v zmysle Objednávky.
70.
Predávajúci sa
zaväzuje vykonať všetky kroky vedúce k zabezpečeniu čo najvyššej miery
ochrany osobných údajov Kupujúceho alebo Registrovanej osoby pred ich
protiprávnym spracúvaním.
71.
Predávajúci
v zmysle ustanovenia čl. 13 ods. 1 Nariadenia poskytuje Kupujúcemu alebo Registrovanej
osobe nasledovné informácie:
·
identifikačné
údaje Predávajúceho ako prevádzkovateľa sú uvedené v bode 1 Obchodných
podmienok,
·
účel, ako aj
právny základ spracúvania osobných údajov je uvedený v bodoch 65 a 66
Obchodných podmienok,
·
zoznam
spracúvaných osobných údajov je uvedený v bode 65 a 66 Obchodných
podmienok,
·
osobné údaje,
resp. osobné údaje sú poskytnuté tretím osobám uvedeným v bode 69
Obchodných podmienok,
·
Predávajúci
uchováva osobné údaje po dobu existencie registrácie na Internetovom obchode,
inak v súlade osobitnými právnymi predpismi,
·
Kupujúci, ako aj
Registrovaná osoba majú právo od Predávajúceho požadovať prístup k ich
osobným údajom, právo na opravu ich osobných údajov, právo na vymazanie ich
osobných údajov alebo právo na obmedzenie osobných údajov, právo namietať spracúvanie
osobných údajov, ako aj právo na prenosnosť osobných údajov,
·
Kupujúci, ako aj Registrovaná osoba, môže pri
podozrení, že jeho osobné údaje sú neoprávnene spracúvané, podať Úradu na
ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania
o ochrane osobných údajov podľa ustanovenia § 100 Zákona o ochrane
osobných údajov.
72.
Informácie o právach
dotknutej osoby – Kupujúceho alebo Registrovanej osoby:
Osoba poskytujúca osobné údaje (ďalej aj „dotknutá
osoba“) má v zmysle čl. 15 až čl. 21 a čl. 34 Nariadenia práva
v zmysle nasledujúcich bodov Obchodných podmienok.
73. Právo na prístup k osobným údajom: Dotknutá osoba má právo získať od Predávajúceho potvrdenie o tom, či sa
spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Dotknutá osoba má právo získať
prístup k týmto údajom a k informáciám uvedeným v bode 71
Obchodných podmienok.
74. Právo na opravu osobných
údajov: Dotknutá osoba má právo na to, aby
Predávajúci bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej
týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo
na doplnenie neúplných osobných údajov.
75. Právo na vymazanie (právo „na zabudnutie“): Dotknutá osoba má tiež právo dosiahnuť u Predávajúceho bez zbytočného
odkladu vymazanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, a prevádzkovateľ je
povinný bez zbytočného odkladu vymazať osobné údaje ak je splnený niektorý z
týchto dôvodov:
·
osobné údaje
už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali; alebo
·
dotknutá osoba odvolá
súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva,
a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov; alebo
·
dotknutá
osoba namieta spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody
na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie
osobných údajov na účel priameho marketingu; alebo
·
osobné údaje sa
spracúvajú nezákonne; alebo
·
je dôvodom
pre výmaz splnenie povinnosti podľa Zákona o ochrane osobných údajov,
osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika
viazaná; alebo
·
sa osobné
údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti.
76.
Právo na obmedzenie spracúvania: Dotknutá osoba má právo na to, aby Predávajúci
obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak:
·
dotknutá
osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Predávajúcemu
overiť správnosť spracúvaných osobných údajov; alebo
·
spracúvanie
osobných údajov je nezákonné a dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov
a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia; alebo
·
Predávajúci
už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje
ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku; alebo
·
dotknutá
osoba namieta spracúvanie osobných údajov, a to až do overenia, či oprávnené
dôvody na strane Predávajúceho prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej
osoby.
Dotknutú
osobu, ktorej spracúvanie osobných údajov sa obmedzí, je Predávajúci povinný
informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.
77.
Oznamovacia povinnosť v súvislosti
s opravou alebo vymazaním osobných údajov alebo obmedzením spracúvania: Na základe ustanovenia čl. 20 Nariadenia je Predávajúci
v prípade, ak to dotknutá osoba požaduje, povinný informovať dotknutú
osobu o príjemcoch, ktorým Predávajúci oznámil opravu osobných údajov,
vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov.
78.
Právo na prenosnosť údajov: Dotknutá osoba má právo
získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla Predávajúcemu, v
štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo
preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi.
79. Právo namietať
spracúvanie osobných údajov: Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie jej osobných
údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávané na právnom
základe z dôvodu, že spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie
úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo z dôvodu, že spracúvanie je
nevyhnutné na účel oprávnených záujmov Predávajúceho alebo tretej strany,
vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Predávajúci nesmie
ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na
spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami
dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá
osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, na
účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s
priamym marketingom.
80.
dotknutá
osoba právo má právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je
založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane
profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne
významne ovplyvňujú.
81. Právo na oznámenie porušenia ochrany osobných údajov: V prípade porušenia ochrany osobných údajov, ktoré pravdepodobne
povedie k vysokému riziku pre práva a slobody fyzických osôb, Predávajúci
bez zbytočného odkladu oznámi porušenie ochrany osobných údajov dotknutej
osobe.
82.
Poskytnutie
informácií dotknutej osobe:
·
Predávajúci je
povinný poskytnúť dotknutej osobe na
základe jej žiadosti informácie podľa čl. 13, čl. 15
až čl. 21 a čl. 34 Nariadenia, ktoré
sa týkajú spracúvania jej osobných údajov. Informácie je povinný poskytnúť
v listinnej podobe alebo elektronickej podobe, spravidla v rovnakej
podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to požiada dotknutá osoba,
informácie môže Predávajúci poskytnúť aj ústne, ak dotknutá osoba preukáže
svoju totožnosť iným spôsobom. Predávajúci je pri uplatňovaní práv podľa čl. 15
až čl. 21 Nariadenia povinný poskytnúť dotknutej osobe súčinnosť.
·
Predávajúci je
povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie podľa bodu 1 Obchodných podmienok do
jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú
lehotu môže Predávajúci v odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť a
počet žiadostí predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Predávajúci je
povinný informovať o každom takom predĺžení dotknutú osobu do jedného mesiaca
od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty.
·
Informácie podľa bodu
1 Obchodných podmienok poskytuje Prevádzkovateľ bezodplatne.
·
Ak je žiadosť
dotknutej osoby zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu
sa povahu, Predávajúci môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci
administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo primeraný poplatok
zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok
zohľadňujúci administratívne náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia,
alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.
Obmedzenie práv
dotknutej osoby
83.
O obmedzení práv
dotknutej osoby v súlade a podľa čl. 23 Nariadenia Predávajúci informuje
dotknutú osobu, ak tým nie je ohrozený účel obmedzenia.
84.
Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho
alebo Registrovanej osoby v súlade s Nariadením, v súlade so
zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v platnom a účinnom znení, ako aj
s ďalšími príslušnými právnymi predpismi o ochrane osobných údajov.
85.
Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho
alebo Registrovanej osoby pri dodržiavaní vysokého štandardu ochrany osobných
údajov. Za týmto účelom Predávajúci prijal technické, organizačné, personálne
a ostatné bezpečnostné opatrenia v súlade s čl. 32 Nariadenia.
86.
Súbormi cookies sa
rozumejú malé textové súbory uložené v koncovom zariadení Kupujúceho alebo
Registrovanej osoby (ďalej len „Koncové
zariadenie“), ktoré do tohto zariadenia ukladá a získava k ním
prístup Predávajúci prostredníctvom prevádzkovania Portálu. Prostredníctvom
súborov cookies si Portál uchováva informácie o preferenciách a
nastaveniach Kupujúceho. Uchovávanie súborov cookies zefektívňuje
a zrýchľuje prácu a používanie Portálu.
87.
Súbory cookies
neobsahujú škodlivé počítačové programy, malware ani spyware.
88.
Portál používa
dočasné súbory cookies, ktoré sa v Koncovom zariadení uchovávajú len počas
jednej návštevy konkrétnej internetovej stránky. Tieto súbory sa z Koncového
zariadenia automaticky odstránia po zatvorení zvoleného internetového
prehliadača.
89.
Portál používa aj
trvalé súbory cookies, ktoré sa ukladajú v Koncovom zariadení za účelom:
·
zapamätania
konkrétnych slovných spojení, ktoré boli zadané do vyhľadávača Portálu,
·
zapamätania
navštívených miest Portálu a zisťovania, ktoré stránky a funkcie
požívajú užívatelia najčastejšie,
·
zapamätania
hodnotenia a komentárov, ktoré užívatelia do Portálu vložia,
·
zabezpečenie
informácii potrebných pre webovú analýzu a štatistiku (ktoré stránky boli
navštívené, aký dlhý čas na nich bol strávený, dátum a počet jednotlivých
návštev Portálu, časový interval požívania a pod.),
·
zabezpečenie a zjednodušenie
používania užívateľských nastavení.
90.
Informácie získané zo
súborov cookies Predávajúci nesprostredkúva tretím subjektom a súčasne
Predávajúci nezodpovedá za súbory cookies tretích strán.
91.
Pokiaľ sa Registrovaná
osoba neprihlási do Portálu prostredníctvom prihlasovacích údajov, nedochádza
prostredníctvom súborov cookies k spracúvaniu jej osobných údajov.
92.
Súbory cookies je
možné pomocou internetového prehliadača odmietnuť, nastaviť používanie len
niektorých súborov cookies alebo úplne z Koncového zariadenia odstrániť.
93.
V prípade
nepoužívania súborov cookies Kupujúci nenesie zodpovednosť za nesprávne
fungovanie Portálu na Koncovom zariadení, zapríčinené odmietnutím používania
súborov cookies.
94. Súbory
cookies možno kontrolovať a/alebo zmazať podľa uváženia – podrobnosti sú k
dispozícii na stránke aboutcookies.org. Existuje
možnosť vymazať všetky súbory cookies uložené v Koncovom zariadení a
väčšinu prehliadačov možno nastaviť tak, aby neukladali súbory cookie. V takom
prípade však pravdepodobne bude potrebné pri každej návšteve Portálu manuálne
upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby a funkcie nebudú fungovať.
95.
Informácie získané zo
súborov cookies Predávajúci nesprostredkúva tretím subjektom a súčasne
Predávajúci nezodpovedá za súbory cookies tretích strán.
96.
Pokiaľ sa
Registrovaná osoba neprihlási do Portálu prostredníctvom prihlasovacích údajov,
nedochádza prostredníctvom súborov cookies k spracúvaniu jej osobných údajov.
97.
Súbory cookies je
možné pomocou internetového prehliadača odmietnuť, nastaviť používanie len
niektorých súborov cookies alebo úplne z Koncového zariadenia odstrániť.
98. V prípade nepoužívania súborov cookies Kupujúci
nenesie zodpovednosť za nesprávne fungovanie Portálu na Koncovom zariadení,
zapríčinené odmietnutím používania súborov cookies.
Záverečné
ustanovenia
99.
Obchodný vzťah medzi
Predávajúcim a Kupujúcim v celom svojom rozsahu podlieha režimu týchto
Obchodných podmienok, právnemu poriadku Slovenskej republiky, podľa zmluvných
strán najmä ustanoveniam zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka
v znení neskorších predpisov a to aj v prípade, že Kupujúci je štátnym
príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika. V prípade, že
účastníkom právneho vzťahu je Spotrebiteľ, vzťahujú sa na tento právny vzťah aj
príslušné ustanovenia zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom
obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z., zákona č. 351/2011 Z. z. o elektronických
komunikáciách v znení neskorších predpisov, a zákona č. 40/1964 Zb.
Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, a to aj v prípade, že
Kupujúci je štátnym príslušníkom inej krajiny ako Slovenská republika.
100. Ak bude niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo
nevymáhateľné, ostatné ustanovenia Obchodných podmienok ostávajú v platnosti a
účinnosti. Zmluvné strany sa zaväzujú, že neplatné, neúčinné alebo
nevymáhateľné ustanovenie nahradia novým ustanovením, ktoré bude platné, účinné
a vymáhateľné, tak, že by bolo možné predpokladať, že by ho zmluvné strany boli
použili, keby vedeli o neplatnosti alebo neúčinnosti ustanovenia
nahradzovaného.
101. Predávajúci a Kupujúci sa zaväzujú, že všetky spory, ktoré vzniknú z ich
právneho vzťahu, budú riešiť vzájomnými zmierlivými rokovaniami, aby tak
predišli možným súdnym sporom. Ak mimosúdnymi rokovaniami Predávajúci
a Kupujúci nedospejú k zmieru, budú svoje spory riešiť pred
príslušným súdom Slovenskej republiky.
102. Všetky písomnosti a iné zásielky, ktoré Kupujúci bude doručovať
Predávajúcemu, je Kupujúci povinný doručiť osobne alebo doporučene
prostredníctvom pošty, kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom
elektronickej pošty na adresu Predávajúceho uvedenú na Portáli Predávajúceho,
pokiaľ v týchto Obchodných podmienkach nie je uvedené inak.
103. Kúpna zmluva uzatvorená na diaľku medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa
spravuje týmito Obchodnými podmienkami Predávajúceho. Obchodné podmienky sa pre
Kupujúceho alebo Registrovanú osobu stávajú účinnými a záväznými dňom
registrácie Registrovanej osoby na Portáli Predávajúceho alebo objednaním Tovaru
ponúkaného Predávajúcim.
105. Predávajúci má právo kedykoľvek jednostranne zmeniť alebo doplniť tieto
Obchodné podmienky Predávajúceho. Zmenené a doplnené Obchodné podmienky
nadobúdajú účinnosť dňom uverejnenia na webstránke Internetového obchodu.
106. Obchodné podmienky boli vypracované Predávajúcim a sú platné a účinné od 20.
5. 2020.
Orgán
dozoru na úseku ochrany spotrebiteľa:
Dozor nad dodržiavaním povinností Predávajúceho vykonáva orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice I
Odbor výkonu dozoru
Tel. č.: 055/729 07 05, 055/622 76 55
Fax č.: 055/622 46 95